Ben jij de functioneel beheerder die ons team komt versterken?

Organisatie:

Onze opdrachtgever is voornamelijk actief voor middelgrote en grote ondernemingen in de financiële dienstverlening. Hun aanpak is vaak creatief, maar altijd praktisch en gericht op verbetering van de zakelijke resultaten van de klant. Zij streeft er naar haar opdrachtgevers een totaalpakket aan IT-diensten te leveren en bij te dragen aan de meest geschikte IT-oplossingen voor het proces.

Zij zetten haar professionals in op het gebied van Systeem-, Netwerkbeheer, Service Management, IT Management en Software ontwikkeling.

Functieomschrijving:

Als functioneel (applicatie)beheerder ben je verantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van applicaties. Daarnaast breng je samen met de informatiemanager de projecten en wijzigingen voor het IT-jaarplan in beeld. Je ondersteunt de functioneel applicatiebeheerders van het onderwijs en de diensten en je collega’s van IT-support in de tweede lijn. Ook neem je deel aan innovatieoverleg en voer je zelfstandig (deel-) projecten uit.
Binnen deze functie horen o.a. de volgende activiteiten:
– Functioneel applicatiebeheer: gebruikersondersteuning voor applicaties, gebruikershandleidingen maken, vraagbaak zijn en oplossen van verstoringen, initiëren van updates, upgrades, wijzigingsbeheer, licentiebeheer en het beheer van documentatie.
– Functioneel beheer
Optimaliseren van de inrichting van applicaties, het onderhouden en beheren van de applicatielijst en het maken van rapportages.
Het actief volgen van ontwikkelingen in de cloud en in het applicatielandschap. Initiëren van het naar de cloud brengen van applicaties. Aansturen van technisch applicatiebeheer.
Proactief relaties beheren met interne en externe partijen.
– Tweede lijns ondersteuning
Ondersteuning van collega functioneel applicatie-beheerders en IT-support (ondersteuning bij technische vraagstukken, IT-procedures en communicatie met de leveranciers).

De uitdaging

Als applicatiebeheerder breng jij applicaties naar een hoger plan door continu in contact te staan met gebruikers en hun wensen te vertalen naar nieuwe functionaliteiten en oplossingen. Je lost incidenten op van gebruikers, spart met de ICT-afdeling van onze opdrachtgever over nieuw ontwikkelde functionaliteiten en zorgt dat de nieuwe oplossingen op de juiste manier getest worden.  De functioneel applicatiebeheerder schakelt met technische applicatiespecialisten en ontwikkelaars voor het verder uitwerken en realiseren van nieuwe functionaliteiten. Hiernaast zorg je ervoor dat deze uitgebreid getest worden door gebruikers en dat de oplossingen optimaal aansluiten op de gebruikerswensen.

Kortom: Je draagt vanuit je functie van functioneel beheerder zorg voor het inrichten van bedrijfsprocessen in de applicaties, het oplossen van storingen en problemen, je begeleidt collega’s in het dagelijks gebruik van diverse applicaties. Je werkt aan een optimale werking de verschillende softwarepakketten, richt applicaties in en voert onderhoudswerkzaamheden uit. Je kan zowel goed zelfstandig als in samenwerking werken.

Functie-eisen:

Je bent een IT-professional met behoorlijk wat vakkennis en een afgeronde IT-opleiding en HBO-werk- en denkniveau. Je hebt werkervaring op het gebied van applicatiebeheer, een ruim technisch inzicht en een praktische, gestructureerde en planmatige werkwijze. Je werkt zelfstandig en je hebt ervaring in projectmatig werken. Je bent in staat problemen te signaleren te analyseren, verbanden te leggen en hierop te acteren en te adviseren. Je hebt een op samenwerking gerichte werkhouding, neemt initiatieven en legt de verbinding.

Verder beschik je over de volgende compenties

·       Probleemoplossend/analytisch vermogen voor het interpreteren van gebruikerswensen en oplossen van problemen;

·       Nauwkeurig en zorgvuldig werken bij het wijzigen van applicaties en het vastleggen van procedures en handleidingen;

·       Flexibiliteit/aanpassingsvermogen aan veranderende omstandigheden en veranderende wensen van gebruikers;

·       Communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid voor het oplossen van klachten en het ondersteunen en adviseren van gebruikers;

·       Stressbestendigheid wanneer storingen optreden en onder druk moet worden gewerkt aan een oplossing;

·       Verantwoordelijkheid nemen en resultaatgerichtheid in het actueel en efficiënt houden van de applicaties en bijbehorende procedures en handleidingen.

Arbeidsvoorwaarden:

Een gepassioneerd team van mensen in een organisatie die sterk in beweging is. We bieden de kans om mee te bouwen aan de toekomst.

Een uitdagende en verantwoordelijke baan binnen een relatief jong en snelgroeiend bedrijf waarin je kunt meegroeien
Ruime mogelijkheden tot ontplooiing van eigen ideeën en talenten
Leuke, collegiale en informele werksfeer
Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden

Selectieprocedure:

Vind je het leuk om te werken aan de toekomst in de dynamiek van een snel groeiende onderneming? Reageer dan snel! We verzoeken je jouw sollicitatie per e-mail te sturen aan info@hermanswervingenadvies.nl.

Geïnteresseerd?
Vul onderstaand formulier in en er wordt zo snel mogelijk contact opgenomen:

14 + 1 =