Ben jij de beslisser voorzieningen die op korte termijn het team komt versterken?

Organisatie:

Onze opdrachtgever is er voor iedereen, voor diegenen die precies weten wat ze willen en voor diegenen die dat nog niet precies weten of even niet kunnen. Ze helpt mee aan het bereiken van doelen. Ze denken mee, geven advies en werken aan oplossingen. Werken bij deze opdrachtgever is zinvol werk en inhoudelijk uitdagend.
De standplaats van deze vacature is Alkmaar.

Functieomschrijving:

De Beslisser Voorzieningen vormt zich een beeld van de aanvraag, zodat het beslisproces optimaal verloopt. Ie beslist op basis van wet- en regelgeving en interne kaders op het gebied van de aanvraag, leidend tot een beslissing. Daarnaast draagt de Beslisser Voorzieningen zorg voor de administratieve verwerking van de aanvraag, zodat gestruc- tureerde informatie betreffende het vraagstuk wordt vastgelegd en beschikbaar is. Ook de communicatie over wet- en regelgeving verband houdend met voorzieningen hoort hierbij. Je onderkent bij de behandeling van de aanvraag zaken die consequenties hebben voor andere, in- en/of externe behandelaars en leidt informatie naar hen door, zodat werkprocessen kunnen worden opgestart. Tenslotte informeert de Beslisser Voorzieningen interne factoren in zijn werkveld over algemene voorzieningenzaken.

Specifieke taken

  • Je voert de regie in het beslisproces om binnen de afgesproken termijnen een beslissing te nemen en je hebt hier voor de eindverantwoordelijkheid;
  • Je bepaalt voor welke aanvragen medische en/of arbeidsdeskundige inbreng gewenst is en je bereidt zelfstandig een adviesaanvraag voor;
  • Je onderhoudt zo nodig contact met de adviserend arbeidsdeskundige op inhoud- en/of procesniveau;
  • Je houdt de regie over het proces en bewaakt de afleveringen en de betalingen nadat de beschikking is afgegeven door intensief contact te houden met de betaal afdeIing;
  • Je denkt en besluit mee in het veranderproces;
  • Je onderhoudt contacten met de doelgroep  en belangenorganisaties en je blijft regelmatig  met hen in gesprek  om  te kijken of de dienstverlening voldoet aan de verwachtingen van de klant.

Functie-eisen:

  • Kent wet- en regelgeving SV.
  • Functioneert minimaal op MBO 4 niveau.
  • Kent de stappen binnen het proces Voorzieningen en heeft overzicht over het hele proces.
  • Kent op hoofdlijn het proces Inkoop Re-integratiediensten en kent op hoofdlijn het Frontoffice-proces (mn. AG). Heeft op hoofdlijn kennis van wet- en regelgeving m.b.t. WtW, WW, ZW, WAO, WAZ,Wajong, WIA, arbeidsrecht, Arbowet, WVG en Ziekenfondswet.
  • Kent op hoofdlijnen de verantwoordelijkheid van de gemeenten en zorgverzekeraars op het gebied van voorzieningen.

Naast de algemene kerncompetenties die voor elke medewerker gelden (samenwerken, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid) beschik je over de volgende competenties: Besluitvaardigheid / Oordeelsvorming / Initiatief / Schriftelijke communicatie / Discipline

Arbeidsvoorwaarden:

Uitgangspunt in onze manier van werken is vertrouwen in medewerkers en het bieden van vrijheid in de manier waarop zij hun werk organiseren. Hierbij verwachten we dat medewerkers hun verantwoordelijkheid nemen en werken we met resultaatafspraken. Plezier in het werk, kennis delen en ontdekken staan voorop. Je werkt in een gepassioneerd team van mensen in een organisatie die sterk in beweging is. We bieden de kans om mee te bouwen aan de toekomst van onze organisatie en de dienstverlening. We bieden vooralsnog een tijdelijke functie met de mogelijkheid om in vaste dienst te treden. Inschaling vindt plaats op basis van vooropleiding, kennis en ervaring conform CAO.

Selectieprocedure:

Herken jij jezelf in de bovenstaande profiel? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie via de mail ron@hermanswervingenadvies.nl of via onze website www.hermanswervingenadvies.nl. De sollicitatie kunt u richten aan Ron Hermans.

Geïnteresseerd?
Vul onderstaand formulier in en er wordt zo snel mogelijk contact opgenomen:

10 + 1 =